ЯКОЮ Я БАЧУ УКРАЇНУ ПІСЛЯ ПЕРЕМОГИ

    Шановні батьки!

 Шкільна бібліотека запрошує вас прочитати літературу про нашу багаторічну історію, про любов до Батьківщини, про цікаві сторінки історії , культури та сьогодення України. Книги допоможуть  виховати ваших дітей справжніми патріотами.

  1. З  Україною в серці: патріотична хрестоматія.- Харків: Фоліо ,2014.-476 с. – (Шкільна біб. укр. та світ. літ-ри)
  2. Герої не вмирають. Матеріали пошуково-краєзнавчої роботи навчальних закладів Харківщини прол земляків – Героїв Небесної Сотні та воїнів, загиблих в зоні АТО.- Харків, 2015-.63 с.
  3. Мельничук Ю.Л. Козацько-лицарське виховання учнівської та студентської молоді. – К.: ПП Золоті ворота ,-2012.- 298 с.
  4. Лепко В.І. Українське козацтво .- Харків: Торсінг плюс,2008.- 95 с.
  5. Україна: – Харків: Фоліо, 2003- 319 с.- (Дитяча енциклопедія)

Чекаємо на вас!

 

Як провести канікули?

Звичайно з книгою!!!

 

Лiтература для додаткового читання

3 клас

  • Усна народна творчість. Народні дитячі пісеньки, ігри, загадки, скоромовки, лічилки, прислів’я, приказки, народні казки, легенди.
  • Байки:Леонід Глібов, Павло Глазовий
  • Василь Сухомлинський. Оповідання та казки
  • Всеволод Нестайко. Пригода в кукурудзі та інші оповідання
  • Сашко Дерманський. Чудове чудовисько.
  • Редьярд Кіплінг. Казки
  • Астрід Ліндгрен. Малюк і Карлсон. Пеппи Довгапанчоха
  • Е.Р.Распе. Пригоди барона Мюнхгаузена
  • Ганс Хрістіан Андерсен. Казки.
  • Карло Коллоді. Пригоди Піноккіо.
  • Джанні Родарі. Приноди Чиполліно
  • Брати Грімм. Казки

4 клас

  • Усна народна творчість: прислів’я, приказки, загадки, казки, легенди, смішинки, лічилки, дражнилки, скоромовки
  • Байки: А. Глібов, С. Руданський, Езоп
  • Поезія: О.Олесь, Г. Бойко, П. Ребро, К. Перелісна, Л. Костенко, Д. Білоус, О.Сенатович
  • Рудольф Распе. «Пригоди барона Мюнхаузена»
  • Редьярд Кіплінг. Казки
  • Василь Симоненко. «Цар Плаксій та Лоскотон», «Подорож в країну Навпаки»
  • Володимир Рутківський. «Бухтик з тихого затону», «Гануся»
  • Михайло Слабошпицький. «Славко і Жако»
  • Ірина Прокопенко. «Пригоди на землі та під водою»
  • Олександр Дерманський. Казки
  • Сергій Гридін. «Федько, прибулець з інтернету»
  • Ксенія Ковальська. «Канікули прибульців із Салатти»
  • Зірка Мензатюк. «Таємниця козацької шаблі»
  • Астрід Ліндгрен. «Пеппі Довгапанчоха»
  • Джеремі Стронг. «Гармидер у школі»
  • Роальд Дал. «ВДВ»
  • В. Гюго „Гаврош”, „Козетта”.
  • Д. Харріс. “Казки дядюшки Римуса”.
  • Д. Свіфт „Мандри Гуллівера”.
  • Р. Киплинг „Мауглі” , „Рікки-Тікки-Таві”
  • А. Ліндгрен. Малюк і Карлсон
  • Сельма Лагерлеф „Незвичайна подорож Нільса з дикими гусями”.
  • Марк Твен «Пригоди Тома Сойера»
  • Родарі Дж. Казки по телефону. Пригоди Чиполліно

5 клас

Українська література

  1. БЛИЗНЕЦЬ В. «Земля світлячків»
  2. БУРБЕЛО О. «Первоцвіт: казки, легенди, вірші, смішинки та загадки»; «Золота росинка: поезії, казки»
  3. ВІНГРАНОВСЬКИЙ М. «Первінка»; поезії «Бабунин дощ», «Сама собою річка ця тече»
  4. ГАВРОШ О. «Пригоди тричі славного розбійника Пинті»
  5. ГРИДІН С. «Федько − прибулець з інтернету», «Федько у віртуальному місті», «Федько у пошуках чупакабри»
  6. ГУЦАЛО Є. «Сім’я дикої качки»
  7. ДЕРМАНСЬКИЙ Сашко. «Король Буків, або Таємниця Смарагдової книги»; «Казки дракона Омелька»
  8. ІЛЬЧЕНКО О. «Загадкові світи старої обсерваторії», «Зернятко надії. Художні твори для дітей» (серія «Життя видатних дітей»)
  9. КОРОЛІВ-СТАРИЙ В. «Мавка Вербинка», «Потерчата»
  • КОСТЕЦЬКИЙ А. «Пригоди славнозвісних книг»
  • ЛІРНИК Сашко. Цикл казок «Моя Україна»
  • МАЛИК Г. «Подорож до країни Сяк-Таків»
  • МЕНЗАТЮК З. «Київські казки», «Український квітник», «Макове князювання», «Ангел Золоте Волосся»
  • НЕСТАЙКО Вс. «Чарівний талісман», «Неймовірні детективи», «Казкові пригоди і таємниці»
  • ПОЛОНСЬКИЙ Р. «Таємниця країни суниць»
  • ПРОХАСЬКО М., ПРОХАСЬКО Т. «Куди зникло море»
  • ПЧІЛКА Олена. «Сосонка»
  • РИС Галина. «Подорож до Котанії»
  • СВІДЗІНСЬКИЙ В. «Чудесна тростка», «Кий», «Сопілка»
  • СЕНАТОВИЧ О. «Малий Віз»
  • ТКАЧУК Г. «Тринадцять історій у темряві»
  • УКРАЇНСЬКІ НАРОДНІ КАЗКИ, ЛЕГЕНДИ, ПЕРЕКАЗИ
  • ФАЛЬКОВИЧ Г. Поезії
  • ФОЗЗІ. «Гупало Василь. П’ять з половиною пригод»
  • ФРАНКО І. «Коли ще звірі говорили»
  • ЦІЛИК І. «МІСТОрія однієї дружби»
  • ЧЕМЕРИС В. «Аравійська пустеля»
  • ШЕВЧУК Вал. «Панна квітів»

        6 клас

Українська література

  1. АНДІЄВСЬКА Е. Казки
  2. АНДРУСЯК І. «8 днів з життя Бурундука»
  3. БАГМУТ І. «Пригоди чорного кота Лапченка, описані ним самим»
  4. БЛИЗНЕЦЬ В. «Звук павутинки», «Золота гора до неба», «Женя і Синько»
  5. БУРБЕЛО О. «Я лиш струна на арфі України»
  6. ВИННИЧЕНКО В. «Кумедія з Костем»
  7. ВОРОНИНА Л. «Таємне Товариство Боягузів та Брехунів»
  8. ГЛІБОВ Л. Байки.
  9. ГУЦАЛО Є. «У гаї сонце зацвіло»
  • ІВАНЕНКО О. «Тарасові шляхи»
  • КОКОТЮХА А. «Таємниця козацького скарбу», «Таємниця зміїної голови»
  • ПОЕЗІЇ САВКИ М., АНДРУСЯКА І.
  • КАЛИНЕЦЬ І. «Казки зі Львова», «Хлопчик-фіґурка, який задоволений собою»
  • ЛУЩЕВСЬКА О. «Вітер з-під сонця»
  • МАЙДАНСЬКА С. «Чарівна шабля-веселка з гаптованої хмарки»
  • МОРОЗЕНКО М. «Іван Сірко – великий характерник», «Іван Сірко – славетний кошовий»
  • НЕСТАЙКО Вс. «Таємниця Віті Зайчика», «Чарівний талісман», «Неймовірні детективи»
  • ПАГУТЯК Г. «Втеча звірів, або Новий бестіарій»
  • ПІДГІРЯНКА Марійка. «В чужому пір’ю»
  • РЕБРО П. «Козацькі жарти»
  • РУДАНСЬКИЙ С. Співомовки: «Окуляри», «Чуприна», «Почому дурні?», «Розумний панич», «Слабий зуб», «Торбин брат», «Лінивий»
  • СТЕЛЬМАХ Яр. «Найкращий намет», «Вікентій Прерозумний»
  • УКРАЇНСЬКІ НАРОДНІ ПЕРЕКАЗИ ТА ЛЕГЕНДИ: «Скелі Мангупа», «Шандровський соляний колодязь»
  • ШТАНКО К. «Дракони, вперед!»

7 клас

Українська література

  1. АРСЕНИЧ-БАРАН Г. «Ти – людина?»
  2. ВАСИЛЬЧЕНКО С. «Приблуда»
  3. ГУЛАК К. «Перекличка»
  4. ДЕВ’ЯТКО Н. «Легенда про юну Весну»
  5. ДІМАРОВ А. «Друга планета», «Блакитна дитина»
  6. ДОРОЖОВЕЦЬ О. «Старий будинок»
  7. ЗАРЖИЦЬКА Е. «Як козак у морського царя служив», «Легенди про козаків»
  8. ЗАХАРЧЕНКО О. «Вертеп. Роман про Майдан»
  9. КАЩЕНКО А. «Над Кодацьким порогом»
  • КОКОТЮХА А. «Гімназист і Чорна Рука»; збірники «Мисливці за привидами», «Колекція гадів», «Подвійний капкан»
  • КОРОЛІВ-СТАРИЙ В. «Потороча Хрипка»
  • ЛУЩЕВСЬКА О. «Друзі за листуванням», «Задзеркалля»
  • МАЛИК В. «Таємний посол»
  • МАЛИК Г. «Злочинці з паралельного світу»
  • МАРЧЕНКО М. «Місто тіней»
  • МАТІЯШ Д. «День Сніговика»
  • МУЛЯР М. «Гра»
  • ОПІЛЬСЬКИЙ Ю. «Золотий лев», «Ідоли падуть»
  • ПАВЛЕНКО М. Про Павла Тичину, Василя Симоненка, Василя Стуса, Ірину Жиленко та ін. (серія «Життя видатних дітей»)
  • ПАВЛЕНКО М. «Русалонька із 7-В проти Русалоньки з Білокрилівського лісу», «Русалонька із 7-В. В тенетах лабіринту», «Русалонька із 7-В та загублений у часі (Кн. 2)», «Русалонька із 7-В плюс дуже морська історія», «Миколчині історії»
  • ПРОЦЮК С. «Марійка і Костик», «Залюблені в сонце», «Аргонавти»
  • РАДУШИНСЬКА О. «Метелики у крижаних панцирах»
  • РОЗДОБУДЬКО Ірен. «Арсен»
  • РУТКІВСЬКИЙ В. «Потерчата»
  • СТЕЛЬМАХ М. «Щедрий вечір»
  • СТОРОЖЕНКО О. «Закоханий чорт», «Голка», «Вуси»
  • ТРУБЛАЇНІ М. «Шхуна „Колумб”» , «Лахтак»
  • ТЮТЮННИК Г. «Вогник далеко в степу»
  • ХАРЧУК Б. «Діана»
  • ЧАЙКОВСЬКИЙ А. «Богданко», «Сагайдачний»

8 клас

Українська література

  1. АРЄНЄВ В. «Порох з драконячих кісток»
  2. ГОНЧАР Олесь. «Берег любові», «Бригантина»
  3. ВИННИЧУК Ю. «Легенди Львова»
  4. ВОВЧОК МАРКО. «Ведмідь»
  5. ДІМАРОВ А. «На коні й під конем»
  6. ДЕРМАНСЬКИЙ Сашко. «Стонадцять халеп Остапа Квіточки»
  7. ДУМАНСЬКА О. «Школярка з передмістя»
  8. ДУМИ НАРОДНІ: «Дума про козака Голоту», «Самарські брати», «Хмельницький та Барабаш», «Втеча трьох братів з города Азова», «Самійло Кішка», «Буря на Чорному морі»
  9. «ЖИТТЯ ВИДАТНИХ ДІТЕЙ» (Анна Багряна про Марію Заньковецьку, Марію Приймаченко та ін.).
  • КОРОЛЕВА Наталена. «Легенди старокиївські», «Предок», «Без коріння»
  • КІЯНОВСЬКА М. Поезії
  • ЛОГВИН Ю. «Таємна перлина», «Танці Шайтана»
  • МАЛЕТИЧ Н. «Щоденник ельфа»
  • МАЛИК В. «Черлені щити»
  • МАТІЯШ Б. Поезії
  • МЕНЗАТЮК З. «Як я руйнувала імперію»
  • МОСКАЛЕЦЬ К. Поезії
  • ОКСЕНИК С. «Лісом, небом, водою»
  • ПАГУТЯК Г. «Королівство»
  • РУДЕНКО М. «Ковчег всесвіту»
  • САНЧЕНКО А. «Левантійські канікули»
  • СЕНЧЕНКО І. «Діамантовий берег», «Руді вовки», «Чорна брама»
  • СТАРИЦЬКА-ЧЕРНЯХІВСЬКА Л. «Діамантовий перстень»
  • ФРАНКО І. «Лис Микита» (поема)

9 клас

Українська література

  1. АРЄНЄВ В. «Душниця»
  2. БАЧИНСЬКИЙ А. «140 децибелів тиші»
  3. ВЕЛИЧКОВСЬКИЙ І. «Зегар цілий і полузегарок»
  4. ВИШЕНСЬКИЙ І. Твори (в перекладі В. Шевчука)
  5. ВОВЧОК МАРКО. «Народні оповідання», «Маруся»
  6. ВОРОБКЕВИЧ С. «Турецькі бранці», «Вісім чи дев’ять? Смiховинки про Безглуздів»
  7. ГОРАК Р. «У сутінках», «Тричі мені являлася любов»
  8. ГРЕБІНКА Є. «Чайковський» (роман)
  9. ДЕВ’ЯТКО Н. Фентезійна трилогія «Скарби Примарних островів»
  • ДЕРЕВО ПАМ’ЯТІ. Книга українського історичного оповідання
  • ЗАБУЖКО О. Оповідання зі збірки «Сестро, сестро»
  • ЗАЙЦЕВ П. «Життя Тараса Шевченка»
  • ЗАХАРЧЕНКО О. «Вишивані гарбузи»
  • ЗУБЧЕНКО О. «Перемагаючи долю»
  • ІВАНЕНКО О. «Марія»
  • ІВАНЧЕНКО Р. «Гнів Перуна»
  • ІВЧЕНКО М. Напоєні дні [повість про Г. Сковороду]
  • «ІСТОРІЯ РУСІВ» (у перекладі І. Драча)
  • КВІТКА-ОСНОВ’ЯНЕНКО Г. «Салдацький патрет», «Конотопська відьма»
  • КОНИСЬКИЙ О. «Тарас Шевченко-Грушівський. Хроніка його життя»
  • КОРОЛЮК Н. «Маленькі історії про українських композиторів ХVІІІ—ХХ ст.»
  • КОСАЧ Ю. «Володарка Понтиди»
  • КОСТОМАРОВ М. «Сава Чалий», «Чернігівка»
  • КУЛІШ П. «Жизнь Куліша», «Дівоче серце»
  • ЛУЩЕВСЬКА О. «Інший дім»
  • ОГНЕННИЙ ЗМІЙ. Антологія української фантастики ХІХ ст.
  • ПАВЛЕНКО М. «Моя класнюча дівчинка»
  • РУТКІВСЬКИЙ В. «Сині води»
  • СВИДНИЦЬКИЙ А. «Люборацькі»
  • СЕМКІВ Р.«Як писали класики»
  • СКЛЯРЕНКО С. «Святослав», «Володимир»
  • СКОВОРОДА Г. Листи до Михайла Ковалинського, поезії, байки, філософські трактати
  • ТУРЧИНОВСЬКИЙ І. «Моє житіє і страданіє»
  • ФЕДЬКОВИЧ Ю. «Довбуш» (трагедія)
  • ШЕВЧЕНКО Т. «Кобзар», «Автобіографічний нарис», «Щоденник», «Художник», «Назар Стодоля», «На пащині пшеницю жала…», «Марія».

10 клас

Українська література

для додаткового (самостійного) читання

  • І.Нечуй-Левицький. «Дві московки», «Микола Джеря», «Хмари», «Над Чорним морем».
  • Панас Мирний. «Лихі люди», «Повія».
  • І.Карпенко-Карий. «Хазяїн», «Сава Чалий», «Наймичка».
  • С.Тобілевич. «Мої стежки і зустрічі»
  • Б.Грінченко. «Каторжна»
  • М.Старицький. Поезії, «Молодість Мазепи», «Кармелюк», «Богдан Хмельницький», «Талан», «Облога Буші»
  • І.Франко. «Перехресні стежки», «Для домашнього вогнища», «Терен у нозі», «Украдене щастя»
  • Р.Горак. «Тричі мені являлася любов» (І. Франко).
  • М.Коцюбинський. «Сміх», «Сон», «Дебют», «Хвала життю», «На острові», «Під мінаретами».
  • «Михайло Коцюбинський. Листи до Олександри Аплаксіної».
  • Барбара Редінг. «Безумці. З історії кохання Михайла Коцюбинського та Олександри Аплаксіної»
  • О.Кобилянська. «Людина», «Царівна», «Некультурна», «Битва», «У неділю рано зілля копала», «Земля», зб. «Огрівай, сонце…». Щоденники, листи, спогади про письменницю.
  • В.Врублевська. «Шарітка з Рунгу. Біографічний роман про Ольгу Кобилянську», «Соломія Крушельницька».
  • В.Стефаник. «Новина», «Марія», «Катруся», «Святий вечір».
  • Р. Горак. «Кров на чорній ріллі» (В. Стефаник).
  • С. Процюк. «Троянда ритуального болю. Роман про Василя Стефаника».
  • Леся Українка. Поезії, «Кассандра», «Одержима», «Бояриня».
  • М.Вороний. Поезії.
  • Олександр Олесь. Поезії.
  • В.Винниченко. «Раб краси», «Чорна Пантера і Білий Ведмідь», «Сонячна машина», «Записки кирпатого Мефістофеля».
  • «Володимир Винниченко – Розалія Ліфшиць: епістолярний діалог (1911–1918 роки)».
  • С.Процюк. «Маски опадають повільно. Роман про Володимира Винниченка».
  • Я.Щоголев. Поезії.
  • В.Самійленко. Поезії.
  • П.Карманський. Поезії.
  • В.Пачовський. Поезії.
  • С.Васильченко. Зб. «Мужицький ангел».
  • С.Черкасенко. «Казка старого млина».
  • Г.Хоткевич. «Авірон», «Камінна душа».
  • С. Процюк. «Чорне яблуко» (А. Тесленко).
  • Р.Іваничук. «Шрами на скалі».
  • Н.Бічуя. «Біла вілла».
  • Ці твори сучасної л-ри для 10-11 класів
  • Бердник О. «Зоряний Корсар», «Чаша Амріти».
  • Дев’ятко Н. «Злато Сонця, синь Води».
  • Бердт В. «Мій друг Юрко Циркуль та інші».
  • Вдовенко С. «Сни червоної гори».
  • Гридін С. «Не такий».
  • Зубченко О. «Перемагаючи долю».
  • Матіяш Дзвінка «День Сніговика».
  • Савченко В. «Монолог над безоднею», «Під знаком цвіркуна».
  • Сайко О. «Кав’ярня на розі».
  • Шило Т. «Літак в небі».

11 клас

Українська література

для додаткового (самостійного) читання

  • П.Тичина. «Ой не крийся, природо…», «Енгармонійне», «Скорбна мати», «Дума про трьох Вітрів», «І Бєлий, і Блок…», «Мадонно моя…», «Золотий гомін» та ін
  • М.Зеров. Поезії, переклади.
  • Юрій Клен. Поезії, поеми, «Спогади про неокласиків».
  • П.Филипович. Поезії.
  • В.Свідзінський. Поезії.
  • Є.Плужник. Поезії, «Галілей», «Недуга».
  • М.Бажан. «Гофманова ніч», «Сліпці», «Будівлі», «Нічні концерти».
  • Микола Хвильовий. «Повість про санаторійну зону», «Дорога й ластівка», «Сентиментальна історія», «Іван Іванович», «Вальдшнепи».
  • Ю.Яновський. «Голлівуд на березі Чорного моря», «Байгород», «Чотири шаблі», «Дитинство», «Подвійне коло». І.Сенченко. «Із записок», «Нотатки про літературне життя 20–40-х років».
  • В.Підмогильний. «Невеличка драма», «Повість без назви…».
  • Г.Косинка. «Серце», «В житах», «Змовини», «Гармонія», «На золотих богів», «Місячний сміх», «Фавст».
  • М.Куліш. «МакленаГраса», «Патетична соната», «Народний Малахій».
  • В.Домонтович. «Романи Куліша», «Аліна і Костомаров», «Дівчина з ведмедиком», «Доктор Серафікус», «Болотяна Лукроза».
  • М.Йогансен. Поезії, «Подорож ученого доктора Леонардо і його майбутньої коханки прекрасної Альчести у Слобожанську Швайцарію».
  • В. Гжицький. «Чорне озеро».
  • А.Любченко. «Вертеп», оповідання.
  • О.Слісаренко. «Чорний ангел».
  • Д.Гуменна. «Діти Чумацького шляху», «Мана», «Дар Евдотеї».
  • О. Довженко. «Земля», «Щоденник» (повністю), «Ніч перед боєм», «Україна в огні».
  • Б.-І.Антонич. Поезії, «На другому березі».
  • Є.Маланюк. Поезії, «Нариси з історії нашої культури», «Малоросійство».
  • В.Бобинський. Поезії.
  • С.Гординський. Поезії.
  • К.Гриневичева. «Шоломи в сонці», «Шестикрилець».
  • Наталена Королева. «Предок», «1313», «Сон тіні».
  • Ірина Вільде. Новели, оповідання.
  • Н.Лівицька-Холодна. Поезії.
  • О.Лятуринська. Поезії.
  • Ю.Дараган. Поезії.
  • О.Стефанович. Поезії.
  • Іван Багряний. «Огненне коло», «Сад Гетсиманський», «Людина біжить над прірвою».
  • Т.Осьмачка. «Старший боярин», «Ротонда душогубців», «План до двору».
  • У.Самчук. «Волинь», «Юність Василя Шеремети», «Морозів хутір» (перша частина трилогії «Ост»), «Марія».
  • Ю. Косач. «Володарка Понтиди».
  • Б.Певний. «Змова», «Дійство у п’ятому вимірі».
  • Н.Бічуя. «Десять слів поета».
  • В.Симоненко. Поезії, проза.
  • І.Драч. Поезії.
  • М.Вінграновський. Зб. «Цю жінку я люблю».
  • Д.Павличко. Зб. «Таємниця твого обличчя», «Покаянні псалми».
  • І.Жиленко. Поезії.
  • Л.Костенко. Поезії, «Берестечко», «Сніг у Флоренції», «Дума про трьох братів неазовських».
  • О.Гончар. «Тронка», «Людина і зброя», «Ілонка», «Собор».
  • Г.Тютюнник. Новели, оповідання.
  • І.Калинець. Поезії.
  • В.Голобородько. Поезії, зб. «Українські птахи в українському краєвиді».
  • М.Воробйов. Поезії.
  • В.Кордун. Поезії.
  • В.Герасим’юк. Поезії.
  • І.Римарук. Поезії.
  • Б.Нечерда. Поезії.
  • Л.Талалай. Поезії.
  • В.Стус. Поезії, листи.
  • В.Марченко. «Листи до матері».
  • В.Земляк. «Зелені млини».
  • В.Дрозд. «Спектакль», «Самотній вовк».
  • Г.Тютюнник. «Вир».
  • Є.Гуцало. «Позичений чоловік», оповідання, «Ментальність орди».
  • П.Загребельний. «Роксолана», «Я, Богдан (Сповідь у славі)», «Диво».
  • В.Шевчук. «Дім на горі», «Юнаки з огненної печі», «Місяцева зозулька з ластів’ячого гнізда» та ін.
  • Р.Іваничук. «Черлене вино», «Журавлиний крик».
  • А.Дімаров. «Містечкові історії»,«Прожити й розповісти».
  • Василь Барка. Зб. «Океан», «Жовтий князь».
  • Я.Стельмах «Синій автомобіль».
  • Ю.Мушкетик. «Яса».
  • Ю.Андрухович. Поезії, «Рекреації», «Московіада», «Дванадцять обручів», «Моя остання територія» та ін.
  • С.Андрухович. «Фелікс Австрія».
  • О.Жовна. Оповідання, повісті.
  • Є.Кононенко. «Імітація», «Ностальгія», оповідання.   

 

Чому варто та потрібно спілкуватися українською мовою

  1. Українська мова має багатовікову історію та належить до наймилозвучніших в усьому світі. Окрім того, розмовляючи українською Ви матимете особливий шарм, адже російською може говорити практично кожен житель нашої країни, а от вишуканою українською – одиниці.
  2. Це стильно й концептуально: жити в своїй країні та спілкуватися власною мовою, а не мовою сусідньої держави. Наприклад, чи бачили Ви колись щоб більшість поляків розмовляли німецькою мовою або, можливо, більшість жителів Лондона спілкувались французькою? Гадаємо, що таке навіть уявити складно, а от для українців немає нічого дивного – розмовляти російською.
  3. Спілкуючись українською Ви допомагаєте економіці держави. Що більше людей спілкуються українською, то більша потреба в іноземних компаній адаптувати свої продукти під нашу мову. А це не тільки створює додаткові перепони для конкурентів українських фірм (а отже певним чином захищає наш ринок, що в епоху глобалізації є вкрай важливим), але й також надає можливість заробляти нашим людям і компаніям, зокрема – надаючи послуги з тієї адаптації.
  4. Захист інформаційного простору. Спілкуючись виключно українською мовою Ви стаєте захищенішими від проникнення недружньої пропаганди. Не дарма Росія витрачає мільярди доларів щороку на функціонування своїх пропагандистських каналів, таких як RussiaToday.
  5. Мова забезпечує зв’язок поколінь та безперервність культурного й історичного спадку народу України. Навіть якщо Ваші батьки є російськомовними, то їхні батьки швидше за все були україномовними, так само як і всі попередні покоління Вашої родини.
  6. Безпека на полі бою. У ситуації коли є загроза життю Ви зможете відрізнити “свого” від “агресора”. Наприклад, війна на Сході України, де, як з однієї так і з іншої сторони послуговуються російською.
  7. Якщо ми самі, живучи в себе вдома не шануємо власну історію, культуру й мову, як нас будуть поважати інші народи? Не треба буде пояснювати іноземцеві (зокрема й росіянину), чому ти українець з України розмовляєш лише російською. Також це змушуватиме іноземців, що приїздять в Україну вчитися, працювати або жити, вивчати саме українську, а не російську мову.
  8. Політична безпека. Як показують події останніх десятиліть, Росія неодноразово використовувала питання російської мови, коли було потрібно вплинути на політичну чи економічну ситуацію в Україні. Окрім того, події 2014 року продемонстрували, що занадто багато говорити російською небезпечно – Вас можуть на цій підставі прийти “захищати” зелені чоловічки, навіть якщо Ви цього не бажаєте. Крим та Донбас вже відчули це на собі.
  9. Якщо б українська мова не була такою важливою, то її б ніколи не забороняли понад 100 разів за останні 350 років!

10.Останню причину ми свідомо залишили незаповненою. Пояснюємо чому. Усе перечислене вище – це звісно добре і цілком правильно, однак, як показує досвід, навіть попри розуміння необхідності робити щось, людина схильна робити це тільки тоді, коли у неї є сильна внутрішня мотивація.

Що може стати для Вас мотивацією спілкуватися українською або розпочати її вивчення? Наведемо два приклади. Перший, Ви зустріли свою другу половинку, а він або вона розмовляє українською. Чудово! Що може бути кращою мотивацією для вивчення мови, ніж кохання? Інший приклад, Ви потрапили у Львів та були неймовірно вражені гостинністю місцевих людей, звичаями, традиціями та вишуканою мовою. Чому б і самому не спробувати вивчити або перейти на спілкування українською?

Схожих прикладів можна навести ще дуже багато, тому шукайте свою особисту мотивацію, вивчайте українську та не соромтесь спілкуватися нею в усіх сферах Вашого життя!